Date Night (2010)



http://www.imdb.com/title/tt1279935/

Vad får du om du korsar en 80-tals komedi (Adventures in Babysitting, 1987) och en spring-från-fiende-genom-stor-stad-film (Enemy of the state, 1998) ? Jo, du får Date Night (2010)!

Date Night handlar om Phil (Carell) och Karen Foster (Fey) som genom en serie händelser hamnar i trubbel. Filmen är faktiskt ganska rolig och Carell och Fey är stora komiker som fungerar väldigt bra i sitt samspel som det gifta paret, personligen gillar jag scenerna på olika restauranger där de talar om för varandra vad de andra date-ande paren talar om. Det är alltid kul när andra kända skådespelare dyker upp i mindre roller (Ray Liotta och Mila Kunis tex) eftersom ders roller hade kunnat spelas av vem som helst. Dessutom har filmen perfekt komedilängd, 1h 22m, enligt min mening ska inte en komedi vara längre än 1h 30m-1h 40m, då storyn oftast inte håller för mer än så. På tal om storyn, så tycker jag att jag sammanfattade den ganska bra i inledningen så jag tänker inte gå in djupare på den. Filmen är sevärd, det är inte en banbrytande komedi, men den är heller inte dålig.

Betyg:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0