The Boondock Saints 2: All Saints Day (2010)



http://www.imdb.com/title/tt1300851/

Många var vi som såg The Boondock Saints 1999 och tyckte att det var en härlig blandning av våld och humor. Många var vi också som såg fram emot en uppföljare och tio år senare får vi åter igen möta bröderna MacManus. Efter förra filmen har de flyttat till Irland och lever ute på landsbygden, men dras åter till USA då någon försöker att sätta dit ”The Saints” för mord. Filmen är inget magplask med jag vill påstå att den saknar den sköna ton som första filmen så träffsäkert hade. Även om huvudrollerna spelas av samma skådespelare så är det något som saknas, kan det vara så att saknaden efter Rocco inte går att fyllas av den nye karaktären Romeo? Eller e det så att publiken som uppskattade den första filmen har blivit tio år äldre? Jag vet inte vad det beror på men jag får absolut inte samma sköna känsla av All Saints Day som jag fick av den första filmen och detta drar ner betyget. Det känns även lite löjligt att den kvinnliga huvudrollen är en direkt översättning av Willem Defoes karaktär ifrån första filmen, endast omskriven till kvinna.

Betyg:


Se istället: The Boondock Saints (1999)  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0