Sherlock Holmes (2009)



http://www.imdb.com/title/tt0988045/

Har äntligen haft tid att se denna film då jag påbörjat att titta på den i omgångar men aldrig riktigt kommit till skott.

Sherlock Holmes bygger så klart på Sir Arthur Conan Doyles klassiska detektivkaraktär.

Titelrollen spelas, väldigt bra, av Robert Downey JR och jag kan ärligt säga att det är första gången som jag tyckt att Jude Law, som spelar Dr. Watson, är bra i en film. Mark Strong är dessutom riktigt bra i rollen som Lord Blackwood.


Jag tycker att Guy Ritchie har lyckats göra en spännande och rolig film med bra bildspråk och ett skönt soundtrack. Ibland känns filmen lite rörig och i vissa fall känns det som manusförfattarna har försökt varit för kluriga för filmens bästa vilket gör historien mindre trovärdig, men det är underhållning på högnivå.


Betyg:



(Del två väntas dyka upp under 2011)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0