Persons Unknown (2010)



http://www.imdb.com/title/tt1333050/


Efter att ha sett de första fem avsnitten av denna serie så vill jag inte påstå att jag direkt sitter som klistrad och sträck-ser den.


Serien började bra i de inledande tre avsnitten och även om det känns som om det händer saker hela tiden så får jag ändå en känsla av att jag har sett det förut. Persons Unknown känns som en blandning av Lost (2004-2010) och den första Saw-filmen (2004). Känslan man får är lite krypande och påminner om Saw, om man frånser skräckmomenten i Saw och bara tittar till scenografi och ljussättning. Storyn känns lite som Lost med olika personer på ett ställe där ingen vet var de är och de kan inte ta sig därifrån. Historien känns inte direkt trovärdig och vissa saker som man gärna hade vetat mindre av listade man ut ganska fort och fick det senare bekräftat (utan att säga för mycket).


Serien är däremot välproducerad och faktiskt ganska spännande och vissa karaktärer är väldigt intressanta som till exempel Alan Rucks karaktär Charlie Morse. Det är dessutom kul att se Alan Ruck i denna roll då man är van att se honom i mer komiska sammanhang. Alan Ruck spelade rollen som Stuart Bondek i sit-comen Spin City (1996-2002). Jag tycker att de har lyckats bra med castingen i serien och skådespelarna är mycket bra. Jag kommer att fortsätta se serien och vill rekommendera de som gillar denna typ av serier att ge den en chans.

Betyg:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0