Clash Of The Titans (2010)



http://www.imdb.com/title/tt0800320/

Clash Of The Titans är en remake av filmen med samma namn från 1981. I orginalfilmen spelas huvudrollen av Harry Hamlin kanske mest känd för den svenska publiken via L.A Law, där han medverkade i105 episoder mellan 1986-1991. Denna roll axlas i denna remake av Sam Worthington.


Jag tänker inte gå in så mycket på att jämföra filmerna då den tekniska utvecklingen inom specialeffekter har utvecklats så mycket att 1981-versionen ser ut som en amatörrulle, men för er som vill jämföra så länkar jag här till trailern för Clash Of The Titans (1981)



Och nu åter till 2010...

Clash Of The Titans (2010) känns ibland som ett tv-spel och dessutom ett misslyckat tv-spel. Effekterna är ok, men inte mer och även om det är actionspäckat och historien, som är hämtat från den grekiska mytologin, är intressant så lyfter inte filmen riktigt. Denna film kunde ha gjorts bättre, men jag är även medveten om att den är gjord i 3D och jag har sett den vanliga versione . En 3D upplevelse kan det säkert vara men en 3D-upplevelse ska även hålla för 2D om det ska släppas på DVD eller Blu-ray.

Betyg:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0