The 41-Year-Old Virgin... (2010)

 

http://www.imdb.com/title/tt1498870/

Den här filmen gick direkt till DVD i USA, och jag kan förstå varför...

Jag måste säga att detta var en av de sämsta filmer jag någonsin sett, och tro mig, jag har sett mycket dålig film.
Filmen är en komedi som driver med komedier (!?), problemet är bara att detta inte är roligt. Andra filmer av denna typ är ju t.ex. Scary Movie 1-4 och Disaster Movie och problemet med dessa filmer enligt min mening är att ungefär 95 % av dessa filmer inte är roliga, men den här, med den extremt långa titeln, var Extremt dålig.

Vad är det då som är så dåligt? Jo, nästan alla skämt handlar om sex. Jag säger inte att det inte är roligt att skämta om sex men när det är det enda man gör i ca 90 minuter så blir det ganska tjatigt, framförallt när skämten inte ens är roliga utan bara känns som en anledning till att få visa ett par bröst eller säga något snuskigt. Att en av karaktärerna kallar sig för McAnalovin är inte speciellt kul, att Sarah Marshall blir jättefet när hon blir gravid är inte heller speciellt kul och pensionärer som har sex har det skämtats om massor. Det är varken kul eller nyskapande.

Så, se den på egen risk, om den ens släpps på den svenska DVD-marknaden... Let´s hope not.


Betyg:





Se istället:

The 40 year old virgin (2005)

Knocked up
(2007)

Forgetting Sarah Marshall
(2008)

Superbad
(2007)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0