Sex And The City 2 (2010)




http://www.imdb.com/title/tt1261945/

Jag ska vara helt ärlig. Jag har sett alla avsnitt av serien, jag har sett den första filmen en och en halv gång (somnade efter 45 minuter första gången jag såg den) och jag har nu sett denna film. Jag vill dock tillägga att jag inte är ett s.k. hardcore-fan. Jag tycker att serien var väldigt bra, jag tycker att första filmen var låååååååååång och nu kommer mina tankar om del 2.

Då de som funderar på att se eller redan sett denna film antagligen redan vet vilka karaktärerna är osv, så jag går direkt på filmen.

Eftersom jag läst vad folk skrivit om denna film innan jag såg den så var mina förväntningar inte speciellt höga på denna, och därför blev jag nog positivt överraskad. Filmens grundstory är ganska bra (lite tunn) men där tar det stopp. Filmen är förutsägbar, man listar lätt ut vad som kommer att hända i nästa scen. Att Anthony och Stanford gifter sig känns bara fel, då de hatat varandra serien och första filmen igenom. Och alla dessa klädbyten och slowmotion-gång genom öken känns för mycket som uppvisning av mode. Och detta sammantaget tar ner betyget för filmen, dessutom är den låååååååång...

Jag hade faktiskt hellre sett att man satsat budgeten på att göra en riktigt bra säsong till istället för två långfilmer och jag hoppas faktiskt att det inte kommer fler.

Betyg:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0